ראיון

״יודעים שמשחקי הפלייאוף יהיו קשים, נצטרך לצבור נקודות ולשחרר את הלחץ"

מערכת האתר

29.3.24

לחדשות נוספות

זיו מורגן בראיון לאתר הרשמי לקראת פתיחת משחקי הפלייאוף, מדבר על ההחלטה לחתום בהפועל בינואר, הפציעה שהשביתה אותו למספר משחקים, החזרה להרכב, ההכנות במהלך פגרת הנבחרות וגם: האמונה והקהל האדום. הראיון המלא לפניכם


הבלם/מגן זיו מורגן הצטרף להפועל בחודש ינואר האחרון. בקיץ החולף ולאחר ארבע שנים בבוגרים של הפועל קרית שמונה בהן רשם 113 הופעות בכל המסגרות, הוא יצא לראשונה לשחק בחו"ל, והצטרף לקלוז' הרומנית. "ההחלטה לצאת לרומניה הייתה מעניינת. היו לי כמה הצעות באותו קיץ, מהארץ וגם ממדינות אחרות בחו"ל כמו פולין וטורקיה. ישבתי עם עצמי ועם המשפחה וחשבתי הרבה מה הכי נכון לקריירה ולחיים האישיים שלי, וברגע שהגיעה הצעה מקבוצה שנלחמת כל שנה על תואר האליפות ועשתה קמפיין טוב בליגה האירופית שנה קודם לכן – זה הפך את ההחלטה לקלה יותר. בדיעבד, אני שמח שהחלטתי ללכת דווקא לשם. אני יכול להתייחס לתקופה שלי בקלוז' בשני רבדים: אם זה פן מקצועי ופן אישי-חברתי. מבחינה מקצועית הרגשתי טוב מאוד מבחינת הכלים שקיבלתי ודקות המשחק שלי, אבל הפן החברתי השפיע מאז שהתחילה המלחמה בארץ".

בחודש ינואר, זיו סיים את תקופת ההשאלה שלו בקלוז' לאחר חצי עונה בה רשם 18 הופעות בכל המסגרות. "אחרי שחזרתי לא ידעתי מה יהיה היעד הבא שלי. היו לי כמה הצעות מעניינות גם מחו"ל, אבל חזרתי וידעתי בתוך תוכי שאני צריך ורוצה כרגע להישאר בארץ. הסוכן שלי ואני בחנו את כל ההצעות שהיו, וברגע שהגיעה ההצעה מהפועל אמרתי לו שיעצור כל משא ומתן – ושהחלטתי מה אני רוצה. מועדון גדול עם מסורת מדהימה וקהל מטורף זה משהו שלא מסרבים לו. שמעתי על החזון של הבעלים הנוכחיים ועל הדרך שהמועדון רוצה לעבור, והחלטתי בשנייה אחת שזה המקום בשבילי. חדר ההלבשה מדהים, הצוות מדהים, והתנאים - יש לנו את כל מה שצריך בשביל להצליח".

אחרי שני משחקים באדום, מורגן נפצע בניצחון על מ.ס אשדוד במהלך שהוביל לשער השני. הוא שב למגרשים במשחק מול הפועל פתח תקווה כשעלה מהספסל – ומאז השלים 90 דקות במשחקים נגד הפועל ירושלים ומכבי חיפה. "קיבלתי את הפציעה בצורה קצת אמוציונלית, לא נעים להגיע למקום חדש עם רצון לעזור ומיד להיפצע, אבל הכל קורה לטובה. מהמשחקים ששיחקתי אני מרגיש שיש לנו קבוצה מאוד מחויבת, שזה משהו שמאוד חשוב לקבוצת כדורגל. משחק ההגנה הקבוצתי הוא טוב, ועדיין תמיד יש איפה לשפר, ובצד ההתקפי זה נכון שלא כבשנו כמה משחקים אבל אני יודע שנגיע לפלייאוף התחתון עם הרבה ביטחון מהמשחק האחרון נגד מכבי חיפה, נשבור את הבצורת ונצא לדרך חדשה וטובה".

הפועל סיימה את העונה הסדירה במקום ה-11, ותשחק שבעה משחקי פלייאוף עד תום העונה. "הפליאוף יהיה מאוד צמוד השנה. אנחנו מבינים ויודעים שככל שנאסוף כמה שיותר נקודות בהתחלה, אז הלחץ ישתחרר ויהיה לנו הרבה יותר נוח לשחק את הכדורגל שלנו. נצטרך להגיע מרוכזים, מחויבים ומוכנים למשחקים קשים. אנחנו מדברים על זה כמובן ויודעים כמה זה חשוב, נעשה זאת בצורה הכי טובה שאפשר".

ביום שני הקרוב (1.4, 20:00) הפועל תפתח את משחקי הפלייאוף כשתצא לטדי, שם תפגוש את הפועל ירושלים. "האימונים בתקופת הפגרה היו אינטנסיביים, כמו שצריך. כל שחקן השלים את מה שהיה חסר לו וחלק התאוששו מכל מיני רגישויות שהיו להם", מורגן סיכם את הפגרה וכבר מביט קדימה: "נצטרך להגיע לירושלים מאוד מרוכזים, אנחנו יודעים בדיוק מה החוזקות ומה החולשות של הקבוצה היריבה וככל שניצמד יותר לתוכנית המשחק שלנו – ניראה טוב יותר. נצטרך לנצל את המצבים שנגיע אליהם ולהשתלט על המשחק כמה שיותר מהר מדקות הפתיחה".

כשנשאל מה הוא חושב על האוהדים האדומים אמר: "הקהל שלנו? קשה להסביר במילים. אבל אם ננסה, אז צמרמורת, טירוף, אווירה. אתה מרגיש שאתה יכול לרוץ ולשחק למענם גם 120 דק' וששום דבר לא הולך לעצור אותך. זו באמת חוויה מדהימה שחיכיתי לה מאוד, ואני רק רוצה שכקבוצה נגרום להם אושר וגאווה".

זיו מעיד כי הוא אדם מאמין מאוד, בדרכו שלו. "הדת עבורי היא עמוד שאתה יכול להישען עליו תמיד. באמונה שלנו כיהודים אין דבר שמגיע אליך והוא לא לטובתך, כל קושי, כל אתגר, כל מבחן בא לחזק אותך ולעשות אותך אדם טוב וחזק יותר. הדת שלנו מצווה עלינו להיות כל הזמן בשאיפה להתקדם ולהשתפר כבני אדם, ואני חושב שזאת המטרה הכי חשובה שאנחנו כאנשים יכולים להציב לעצמינו".