הודעות המועדון

טקס הוקרה והנצחה לאוהדי הפועל תל אביב שנפלו ונרצחו במלחמת חרבות הברזל

לחדשות נוספות

ערב מרגש בבלומפילד: משפחותיהם של 32 אוהדות ואוהדים, בשיתוף ארגון אולטראס הפועל השתתפו בטקס לזכרם של יקיריהם. הזמר והמלחין חנן יובל שר "הנה הם באים, השדים האדומים". מנכ"ל המועדון, איתי בונה: "יש להפועל תל אביב DNA מיוחד, שמחבר את כולנו". נציג האוהדים, אורי מייזלמן: "במשחק הבא עם קהל, יהיו המון חורים ביציע". נציג המשפחות, יזהר שי, אשר שכל את בנו ירון שי בהגנה על כרם שלום: "נותנים לנו את התחושה שהפועל תל אביב זו משפחה גדולה"

מועדון הכדורגל הפועל תל אביב וארגון האוהדים "אולטראס הפועל" ערכו טקס הוקרה והנצחה לאוהדי הקבוצה היקרים שנפלו ונרצחו במהלך מלחמת חרבות הברזל.

באירוע המרגש שהתקיים הערב (רביעי) בתא הכבוד באצטדיון בלומפילד, נכחו 32 משפחות אדומות שאיבדו את היקרים להן מכל. הפועל תל אביב הייתה ועודנה חלק ניכר בחייהם של הנופלים והנרצחים, וטקס ההוקרה נערך על מנת להנציח את זכרם.

כיבד אותנו בנוכחותו הזמר והמלחין המוערך, אוהד הקבוצה, חנן יובל – שביצע מספר שירים, ביניהם שיר האוהדים "הנה הם באים" – שריגש את כל הנוכחים.

לקראת סיום האירוע, התכבדה כל משפחה לעלות לבמה, כשברקע נאמרו כמה מילים לזכרם של יקיריהם - ולקבל תשורות ומגני הוקרה מהמועדון ומארגון האוהדים. המועדון העניק למשפחות מגני הוקרה עם איור של יקיריהם. אולטראס הפועל העניקו תמונה קנבס עם ציורי הגרפיטי שמנצחים את יקיריהם וצעיף מיוחד. את המגנים מטעם המועדון העניקו המנכ"ל איתי בונה וראש מערך קשרי האוהדים שביט אלימלך, ביחד עם דן איינבינדר ועמרי אלטמן.

מנכ״ל המועדון, איתי בונה: ״לכל קבוצה יש את ה-DNA המיוחד שלה. הוא מורכב מסך כל החלקים של הפאזל – אוהדים, שחקנים, מאמנים, מנהלים, ניצחונות, הפסדים, תארים ואירועים. ה-DNA הזה נבנה ומעוצב מחדש כמעט כל יום בימי שגרה, והוא מקבל חיזוק והתעצמות בימי חירום.

ל-DNA המיוחד של הפועל ת"א יש כל מיני שמות והגדרות, אבל דבר אחד בטוח - ה-DNA המיוחד של הפועל ת"א הוא זה שגרם לכל היקרים שלכם לאהוד את הקבוצה, לאהוב אותה מכל הלב ולהזדהות איתה, והוא גם זה שגורם לנו להזדהות בצורה עמוקה עם הכאב שלכם, להרגיש כאילו הכרנו אותם גם אם לא זכינו באמת להכיר, ולאהוב אתכם מכל הלב מעכשיו ועד עולם. ה-DNA המיוחד הזה הביא אלפי אוהדים ללוות את יקירכם בדרכם האחרונה, עם חולצה אדומה ועם דמעות שחנקו את הגרון, והוא זה שמוביל עכשיו את ארגון האוהדים ואת המועדון כדי להנציח אותם בדרכים שונות ורבות.

המלחמה הנוראה שישראל עדיין נמצאת בה היא אסון לאומי שגבה מחיר עצום מכל חלקי החברה הישראלית, בדומה לפסיפס הרחב שמרכיב את קהל האוהדים שלנו. לכם משפחות יקרות המלחמה הזו היא אסון אישי, היא לקחה לכם את היקר מכל. חלקם חיילים בשירות צבאי, חלקם אזרחים, ואפילו כתיירים בארץ זרה, איבדו את חייהם רבים כל כך, וכל אחד מהם עולם ומלואו. לנו נשאר רק להרכין את ראשנו בצנעה וביראת כבוד בפני האובדן הגדול שלכם, ללמוד ולהכיר את סיפור חייהם, ולשתף את הסיפורים האלה עם הדור הבא של השחקנים והאוהדים של הפועל ת"א.

בשם הבעלים, ההנהלה, המאמנים והשחקנים – אני מתפלל עבורכם שלא תדעו עוד צער, מבטיח שנשמור על הקשר אתכם באופן צמוד כדי להעניק לכם תמיכה, אהבה ומעט נחמה, ומתפלל לחזרתם של כל החטופים והנעדרים הביתה בשלום, ביניהם גם חנן יבלונקה, ליאם אור וצחי עידן האוהדים שלנו, צחי הכיסא שלך בשער 7 שורה 21 מחכה לך!״.

נציג האוהדים, אורי מייזלמן, אמר בטקס: ״אין מישהו מהנוכחים כאן ואני חושב שאין מישהו במדינה שלנו שלא היה מוכן לתת הכל כדי לחזור לחיים הנורמליים שהיו לכולנו כאן לפני ה7.10, לצרות הקטנות של אז, לדיכאון מהדרבי, לויכוחים שנראים עכשיו כל כך מטופשים, לכל העולם שהיה לפני אותו בוקר.

אני נזכר בשישי ההוא ובתזכורת שקפצה ביומן על המשחק בשבת נגד הפועל חיפה, והמטלות שהיו לי בראש: לטפל בשיר שחקן של טל ארצ'ל, לבדוק איך דובי מגיע. לכל אוהד ואוהדת מופיעים הדברים האלה שלו לפני כל משחק.

מתי לצאת, מי נוהג, מה אוכלים, מי שומר למי מקום, מי יושב ומי עומד, מי מביא שתייה במחצית לכולם. כל מיני דברים שהם מנת חלקו של אוהד הפועל והם חלק ממה שמרכיב את פס קול חיינו כאוהדים של הקבוצה הזאת שכמו בשיר, אתה לא באמת יודע להסביר את מה שהיא עושה״.

יציע זה מקום מוזר והומה, עם ריחות של יציע והרגלים של יציע. מקום שבו ילד בן 10 יכול להיות מונף על ידי אדם בן חמישים שלא מכיר אותו רק כי הם עמדו קרוב בגול. מקום של שמחה ועצב והמון אמוציות. במשחק הבא עם קהל כשנחזור ליציע הוא ייראה אחרת, יהיו בו המון חורים של כסאות ריקים ויהיה צער גדול, בלתי נתפס, שבו שרויים כולנו מאז אירועי אותה שבת והמלחמה שפרצה באותו בוקר שחור״.

נציג המשפחות, יזהר שי, אמר: "כולנו קשורים למועדון המפואר הזה, כל אחד ואחד מאיתנו בנסיבות שלו, הילדים שלי הם דור שלישי של אוהדי הפועל. המשפחות היו מחוברות עוד קודם סביב הקבוצה שלנו, המועדון, כל מה שהפועל מסמלת. עכשיו אנחנו גם מחוברים סביב הגורל של יקירנו, שכבר אינם איתנו.

עברו כמעט 50 יום מאז תחילת המלחמה הזו, ובמהלך הימים האלה איבדנו את היקרים לנו מכל. כל משפחה פה והיקרים והיקרות שלה, האסונות רק מצטברים והכאב רק עולה. דבר אחד שכן מאיר דרך האפלה זו משפחת הפועל תל אביב, משפחה מחזקת, מעצימה, מרגשת – וכולנו מרגישים חלק מהקהילה הענקית הזאת.
אני רוצה לציין את כל הפרויקטים המדהימים להנצחה, פרויקט הגרפיטי המדהים, אני בטוח שכל משפחה שרואה את השם של היקירים שלה, מעלה חיוך קטן. תודה על זה.

אני רוצה להודות בשם המשפחות לכל האוהדים על הנוכחות המדהימה בלוויות ובאזכרות, אני מתקשה לתאר את התחושה של ההתרגשות העצומה למראה מאות חולצות אדומות וצעיפים, של אותם אוהדים שהגיעו ללוות את יקירנו בדרכם האחרונה. זה היה חיבוק גדול ואני רוצה להדגיש ש-שום דבר אינו מובן מאליו, של כל מי שמעורב בזה, שנותן לנו את התחושה שהפועל תל אביב זו משפחה אחת גדולה.

הבעלים דייויד מינצברג התקשר אליי היום. זו הייתה שיחה מאוד מרגשת, דיברנו מספר פעמים בעבר – וכעת הוא ראה את החדשות וראה שחלק מהחטופים חוזרים והוא אמר שהוא לא מצליח להירגע מכך שיש אוהדי הפועל שלעולם לא יחזרו הביתה, הוא מאוד ריגש אותי, אמר שהם חושבים עלינו והוא התחייב שינציחו תמיד את היקרים לנו מכל, זו התחייבות מאוד מרגשת – וחושבים עלינו. תודה".

ברצוננו להודות לניב זהבי שהנחה את האירוע, ביסקוטי, צוות אצטדיון בלומפילד ולכל מי שלקח חלק בטקס המרגש.