הודעות המועדון

ברוך השב, יוסי!

מערכת האתר

6.2.24

לחדשות נוספות

מועדון הכדורגל הפועל תל אביב מודיע על מינויו של יוסי אבוקסיס לתפקיד מאמן הקבוצה, בחוזה לעונה וחצי

אבוקסיס (53), מאגדות המועדון, חוזר לקדנציה נוספת בהפועל, בה שיחק ואימן בעבר - ויערוך בכורה מחודשת על הקווים במשחק הקרוב מול הפועל חדרה.

בהזדמנות זו, אנו רוצים להודות למנהל הקבוצה, סלים טועמה, שמילא באופן זמני את תפקיד המאמן הראשי - וכעת ישוב לתפקידו.

כשחקן, אבוקסיס גדל במחלקת הנוער האדומה, ולאחר שסיים את גיל הנוער עלה לשחק בקבוצה הבוגרת – בה רשם שלוש קדנציות. בתקופתו כשחקן זכה עם הפועל באליפות אחת (1987/88), שני גביעי מדינה (2005/06, 2006/07) גביע טוטו אחד (2001/02), והיה שותף למסע הקסם באירופה בעונת 2001/02. בסה"כ יוסי רשם במדי הפועל 343 הופעות בכל המסגרות, בהן הבקיע 36 שערים ובישל 61.

את קריירת האימון שלו החל בהפועל בעונת 2007/08 כעוזרו של אלי גוטמן, כשרגע השיא היה כמובן בעונת הדאבל של 2009/10. ב-4 השנים בהן שימש כעוזר מאמן, זכה אבוקסיס עם הקבוצה באליפות ובשני גביעים, עלה לשלב הבתים של ליגת האלופות – והיה שותף באימון אחת הקבוצות הגדולות והמפוארות ביותר בתולדות הפועל.

בתחילת עונת 2012/13 חזר למועדון, שנה לאחר שעזב, והפעם בתפקיד המאמן הראשי – זאת לאחר גילוי מחלתו של ניצן שירזי ז"ל. במקביל, אבוקסיס שימש כעוזרו של גוטמן בנבחרת ישראל. בהמשך דרכו אימן את בני יהודה (שלוש קדנציות), בני סכנין, הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים – אותה הדריך בשנתיים האחרונות. יוסי זכה כמאמן בשלושה גביעי מדינה בפרק זמן של חמש שנים.

אבוקסיס אמר לאחר החתימה: "אני שמח לחזור למועדון שיקר מאוד ללבי, הפועל תמיד הייתה חלק מחיי וחוויתי עם הקבוצה רגעים נפלאים בקריירה. אני רוצה להודות לבית"ר ירושלים על התקופה במועדון, אך בסיטואציה שנוצרה, קיבלתי החלטה להתקדם לפרק הבא בקריירה שלי. חן התקשר אליי ביום ראשון וקבענו להיפגש, התרשמתי מאוד מהדרך החדשה במועדון והרצון להחזיר את הפועל תל אביב למקומה הראוי, השאיפה להישגיות, ההשקעה והגישה המקצועית. זה מועדון שגדלתי בו - וכמובן שלמועדון כמו הפועל תל אביב לא מסרבים. אני מאמין בדרך שלי וביחד עם הצוות, השחקנים וההנהלה, אני בטוח שאפשר להשיג דברים יפים".

מנהל מחלקת הכדורגל, חן סול: "אני שמח שיוסי הצטרף לפרויקט שלנו ובטוח ביכולתו להוביל את הקבוצה להישגים העונה וגם בעתיד. כשהבנו שיש אפשרות שיוסי יחזור להפועל, הוא הפך כמובן למועמד המוביל לתפקיד והמינוי שלו מרגיש טבעי ונכון לכל הצדדים. יוסי מאמן כדורגל מצוין ועתיר ניסיון, מהטובים בארץ, שקידם שחקנים רבים, הוביל את הקבוצות שאימן להישגים משמעותיים - והרקורד שלו מדבר בעד עצמו. אנחנו מכוונים גבוה - ויוסי הוא האיש הנכון למשימה. אני מאחל ליוסי ולקבוצה הצלחה רבה".

המאמן יוצג במסיבת עיתונאים שתתקיים מחר (רביעי) בשעה 9:30 באצטדיון בלומפילד.