ראיון

קנצפולסקי: "נרגשים להיות חלק מההיסטוריה, מאמין שנגיע רחוק"

מערכת האתר

26.5.23

לחדשות נוספות

נבחרת הנוער של ישראל תחל הערב את דרכה בגביע העולם עד גיל 20, טורניר שייערך בארגנטינה. רגע לפני שריקת הפתיחה ההיסטורית, שחקן הקבוצה ואחד המובילים בנבחרת הלאומית, אל ים קנצפולסקי, דיבר בראיון לאתר הרשמי

בקיץ האחרון, נבחרת הנוער של ישראל רשמה הישג נהדר באליפות אירופה עד גיל 19 – כשסיימה במקום השני לאחר שעברה בדרך נבחרות כמו סרביה, אוסטריה, צרפת, ובגמר הפסידה לאנגליה. ההעפלה לאליפות אירופה הייתה בזמנו הישג בפני עצמו - ובטורניר החולף ההעפלה לחצי הגמר זיכתה את הנבחרת בכרטיס היוקרתי לגביע העולם – בפעם הראשונה בתולדותיה.

"ברגע שסיימנו את היורו וידענו שאנחנו הולכים להיות במונדיאל, חיכינו לו שנה שלמה", שיתף אל ים. "אנחנו מודעים לכך שזו הפעם הראשונה שנבחרת ישראל משתתפת במונדיאליטו ומתרגשים מכך מאוד. ההכנות שלנו לקראת הטורניר מבחינה מקצועית ומנטלית הן טובות ואנו מאמינים שנוכל להגיע רחוק".

אחד הדברים הבולטים כלפי חוץ, הוא שיש משהו מיוחד בתלכיד של הנבחרת. על כך אמר קנצפולסקי: "אני חושב שמה שמיוחד בנבחרת שלנו הוא הגיבוש והחיבור שיש בין כל השחקנים בינם לבין עצמם, והחיבור שלנו עם המאמן. אני חושב שחוץ מהיכולות שיש לכל השחקנים ברגליים, דבר שיש בכל אירופה, מה שמייחד אותנו זו העובדה שאנחנו יודעים להיות שם אחד בשביל השני ואין משחקי אגו. עובדתית, זה מוביל להישגים".


"אנחנו שמחים להיות חלק מההיסטוריה, בה הנבחרת משתתפת בפעם הראשונה בגביע העולם עד גיל 20", הוסיף הקשר, "למרות שזו הופעת הבכורה, אני לא חושב שיש לכך השפעה על המטרות שלנו. אנחנו מתכוונים להמשיך להגיע לכל משחק כמו שהגענו עד עכשיו - ולעשות את מה שאנחנו יודעים. אני מאמין שגם הפעם נביא תוצאות טובות".

הפועל תל אביב הוא המועדון אשר שלח לסגל הנבחרת הלאומית את מספר הנציגים הרב ביותר – שישה שחקנים. "מתחילת המסע שלנו בנבחרת, השלד של שחקני הפועל הוא הגדול ביותר", סיפר קנצפולסקי. "אני חושב שזו תוצאה של עבודה נהדרת שנעשית במחלקת הנוער של המועדון – שזה כבר לא סוד שהיא מהטובות בארץ. מרגש עבורי להיות עם החברים שלי לקבוצה במסע הזה, זה מגיע לנו. אני מקווה שנצמח מזה ושנצליח בקרוב לעשות את העבודה גם בקבוצה הבוגרת של הפועל".

משחקי נבחרת ישראל יעברו בשידור ישיר בפלטפורמות השונות של תאגיד השידור הציבורי, כאן 11. להלן סדר המשחקים:

ישראל נגד קולומביה – 21.5 בשעה 21:00
ישראל נגד סנגל – 24.5 בשעה 21:00
ישראל נגד יפן – 28.5 בשעה 00:00 

צילומים: Photo by Seb Day - UEFA via Sportsfile