ראיון

פאסי: "רוצה להיות חלק מפרויקט ששם את המועדון במקום הראוי לו"

לחדשות נוספות

הבלם בראיון ראשון לאתר הרשמי לקראת המשחק מול הפועל חיפה. הקריירה שלו, מה ידע על הפועל וישראל לפני שהגיע ואיך הוא מרגיש כאן היום, ההשתלבות בקבוצה וגם: שיר השחקן שלו שמבוסס על "דיינו" - ואיזה דבר פופולרי הוא ממש לא מחבב?

הפועל תל אביב תארח מחר (שבת 7.10, 18:00) את הפועל חיפה למשחק במסגרת המחזור השישי בליגת העל. הבלם בראיין פאסי, שהגיע להפועל בתחילת העונה, אמר לקראת ההתמודדות: "אחרי המשחק הרע בדרבי, לא הייתה לנו ברירה אלא לעשות משחק גדול נגד בית"ר כדי שיהיה לנו אמון במה שאנחנו עושים – וזה מה שעשינו בטדי. עכשיו יש לנו משחק נוסף, נגד הפועל חיפה שהתחילה ממש טוב את הליגה. אנחנו צריכים להמשיך להתמקד ולהתרכז במה שאנחנו צריכים לעשות ולנצח את המשחק הזה בדרך הטובה ביותר".

"שמח מאוד להיות בהפועל, כולם כאן כמו משפחה"

הבלם הצרפתי-קונגולזי בן ה-25 הצטרף אלינו בתחילת העונה, ממש עם חזרת הקבוצה ממחנה האימונים, כשחתם על חוזה לשנתיים.

"גדלתי בספרד, אנגליה ובעיקר בצרפת – שם גדלתי בדרום צרפת, במרסיי יחד עם משפחתי" סיפר פאסי על ילדותו, נעוריו והקריירה שלו ככדורגלן. "בסביבות גיל 15 הלכתי לאקדמיה של מונטפלייה, ולאחר מכן המשכתי בצרפת במועדון אולימפיק מרסיי. בשלב הבא חזרתי למונטפלייה, ועשיתי הכל כדי לחתום על החוזה הראשון המקצועני שלי בליגה הראשונה. בהמשך הושאלתי למועדון לה האבר לעונה אחת, ושנה לפני תום החוזה שלי עם מונטפלייה עברתי לליגה השנייה בצרפת – שם שיחקתי במשך ארבע שנים. העונה הגעתי להפועל".

כשנשאל מה ידע על הפועל ועל ישראל לפני שהגיע ארצה ענה: "התחלתי להכיר קצת את הפועל בשנה שעברה, כי יש לי חברים שמשחקים בליגה הישראלית, אז יצא שהתחלתי קצת לראות את המשחקים. מעולם לא הייתי בישראל לפני כן, ואני חושב שזו הייתה טעות כי זו מדינה מדהימה. תל אביב היא עיר מדהימה. אני אוהב את ההרגשה של העיר הזאת ואני מאוד נהנה להיות כאן ולהיות במועדון כמו הפועל, שהוא מועדון גדול בליגה. אני ממש שמח להיות כאן".

"הפרויקט של המועדון הוא אחת הסיבות שגרמו לי להגיע לכאן" הסביר בראיין כשנשאל מדוע בחר לחתום בהפועל. "הכל כאן חדש – וכך גם היעדים שלנו. המועדון הזה היה בפסגה וצריך להיות בפסגה – והרצון שלי הוא להיות בפרויקט ששם את הקבוצה הזו בחזרה בצמרת".

"אני ממש שמח להיות בהפועל תל אביב" הוסיף. "השחקנים שלנו ממש טובים, הצוות מדהים, הצוות תומך ועוזר. זה מרגיש כמו משפחה גדולה – השחקנים, הצוות ושאר האנשים שעובדים במועדון. האוהדים שלנו מדהימים, באמת. מה שאני אוהב בהם הוא שנראה שהם לא הפכו לאוהדים סתם ככה, אלא בגלל שאני חושב שזה משהו שעובר מדור לדור במשפחה, מורשת אמיתית. אני באמת אוהב את המועדון הזה".

בראיין שיחק בכל משחקי גביע הטוטו, כשבארבעה מהם השלים 90 דקות. לקראת משחק הליגה הראשון נפצע, ואת הופעת הבכורה שלו בליגה ערך בתיקו 0 מול הפועל ב"ש במחזור השלישי. במשחק האחרון פתח בהרכב לראשונה בליגה, השלים 90 דקות ועזר לקבוצה לשמור על שער נקי בדרך לניצחון בטדי. "כשהגעתי, שיחקתי ברוב המשחקים ולאחר מכן נפצעתי, לא משהו חמור מדי. פספסתי כמה משחקים בתחילת העונה. הקבוצה התחילה טוב את העונה, אז הייתי חייב לעבוד כדי לחזור טוב מבחינה פיזית. במשחק האחרון קיבלתי את ההזדמנות ועשינו משחק מדהים בטדי עם תוצאה נהדרת. עכשיו אני מרגיש טוב, ואני חושב שהשילוב בקבוצה הוא גם כזה. כולם עזרו לי להבין טיפה עברית, עכשיו אני יודע כמה מילים אז זה יותר קל. כשאתה על המגרש, כולם יודעים מה לעשות. זה כדורגל, לא שפה, הכדורגל הוא אוניברסלי וכולם יודעים מה צריך לעשות. אתה יודע, בכדורגל אתה אף פעם לא מבטיח את מקומך בהרכב, זה לא תפקידך. אתה צריך להתאמן טוב, להיות טוב במשחקים – והמאמן צריך לקבל את ההחלטה. עליך להיות מרוכז במה שאתה צריך לעשות ולבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר".

זווית אחרת

מה אתה עושה בזמנך הפנוי?
"רוב הזמן הפנוי שלי הוא עם המשפחה, אני גם הולך הרבה לים. באופן כללי אני נהנה מאוד מתל אביב, מבקר בפארקים ומטייל בחוף היום. אני רוצה לראות הכל במדינה הזו, כי אני ממש שמח להיות כאן. אני אוהב את ההרגשה שיש לנו פה ואת האנשים שממש עוזרים לי".

מי החברים הקרובים שלך בחדר ההלבשה?
"אני בקשר טוב עם כולם, אבל באופן טבעי יש כמה שאני בקשר יותר קרוב איתם. חוסה רודריגס למשל, אנחנו עובדים ביחד בחדר כושר, בבקרים, באימונים. גם עם נועם בונה שהוא צרפתי אני מבלה. כל החבר'ה כאן בקשר טוב איתי, לימדו אותי הרבה מילים בעברית ונותנים הרגשה חיובית. יש אווירה טובה, כולם ממש אדיבים".

איזה שחקן היית לוקח לאי בודד?
"הייתי לוקח את חוסה רודריגס. הוא מדבר ספרדית, אז יהיה לי ממש קל".

מה דעתך על שיר השחקן שלך, שמבוסס על אחד משירי חג הפסח?
"באמת? לא ידעתי שזה שיר שהיהודים שרים בחג הפסח, נשמע ממש נחמד. אני אוהב את הרגע שהם שרים אותו, כי זה כמו התייחדות בין השחקן והאוהדים – שגורם לי לרצות לתת הכל עבורם".

משהו שאף אחד לא יודע עליך?
"אני שונא משחקי וידאו. שונא, שונא, שונא".