ראיון

"מעריך כל דקה על המגרש"

מערכת האתר

24.8.23

לחדשות נוספות

פותחים עונה: המגן יהב גורפינקל בראיון לאתר הרשמי על ההבדלים שהוא חש במועדון מהעונה החולפת, החלום לחזור לחו"ל, מערכת היחסים עם הקהל, התקופה בשוודיה, המתחם החדש, הצוות המקצועי והחוזק של חדר ההלבשה. וגם: איזה שחקן ייקח איתו לאי בודד ומה דעתו על שיר השחקן שלו?

יהב גורפינקל פותח את עונתו השנייה בעמדת המגן השמאלי של הפועל תל אביב. יהב נחשב לדמות חיובית ואהובה מאוד, מקצוען אמיתי. המגן בן ה-25 גדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה, שם שיחק בכל קבוצות המחלקה. בעונת 2016/2017 הוא שיחק שלושה משחקי ליגה במדי הקבוצה הבוגרת של מכבי חיפה. בעונת 2017/2018 עבר לשחק בהפועל נוף הגליל, שם הבקיע ארבעה שערי ליגה ב-36 משחקים. בשתי העונות הבאות שיחק בהפועל חדרה ובעונת 2020/2021 עבר להפועל חיפה, שם רשם 30 משחקי ליגה וב-2021 עבר לשחק מעבר לים, בקבוצת נורשפינג השבדית ורשם שש הופעות. בתחילת העונה שעברה הגיע להפועל ושיחק 33 משחקים בכל המסגרות, בהם בישל שלושה שערים.

יהב סיפר בראיון לאתר הרשמי על הדברים החשובים מבחינתנו לקראת העונה הקרובה, שיהפכו אותה לשונה מהעונה החולפת: "חשוב שתהיה אווירה טובה ומגובשת, שהשחקנים יהיו חברים טובים ויילחמו אחד בשביל השני – וגם שנפגין הערכה לאוהדים שלנו ונחזיר להם על התמיכה שלהם".

"מרגיש שהקהל מעריך אותי"

הקבוצה סיימה באופן רשמי את תקופת ההכנה – וכעת יהב מספר על השינוי שהוא חש וההבדלים מהעונה הקודמת: "מרגישים שיש משהו שונה, מרגישים את הבעלים החדשים, שהדברים נעשים בצורה קצת יותר מסודרת ומאורגנת, גם במתחם מרגישים את זה. עכשיו כשחזרנו, רואים שיש לנו את המתחם הטוב בארץ ויש לשחקנים ולצוות את כל מה שצריך בשביל להשתפר, חדר כושר גדול, חדרי וידיאו, חדר מנוחה, הכל ברמה גבוהה מאוד וזה נותן תחושה ממש טובה לכל הקבוצה. זה מקום שאנחנו רוצים להגיע אליו בבקרים וליהנות. אני חושב שהקבוצה התחזקה גם בשחקנים וגם בחדר ההלבשה שיש בו אווירה מאוד טובה ושאנחנו גם חברים יותר טובים אחד של השני, זה מבחינתי קריטי בשביל להצליח".

המגן נגע גם במערכת היחסים שלו עם הקהל, אחרי שסיים את עונתו הראשונה במועדון: "קהל מדהים. הגעתי בשנה שעברה והייתי מופתע מכמה שהוא תומך בקבוצה למרות השנים הקשות והם באמת מגיעים לכל משחק ומראים שהקבוצה חשובה להם, שהמועדון חשוב להם, אבל לדעתי זה חובה שלנו להחזיר להם השנה כמה שיותר, בכדורגל שמח ויפה, שהם יבואו וייהנו.  אני מרגיש שהקהל שלנו כן מעריך אותי ואני מקבל ממנו הרבה פירגונים שזה תמיד עושה לי טוב לראות ולשמוע - וכמובן שאני משחק הרבה גם בשבילם, כדי לתת להם לחזור הביתה בתחושה טובה ושיהיו שמחים וגאים בקבוצה. אני מקווה שזה יקרה הרבה השנה".

על ההחלטה הסופית שקיבל עם הצוות המקצועי, להישאר בקבוצה: "כשבאתי להפועל חשבתי שאצליח להתקדם ולחזור לחו"ל כי זו השאיפה שלי ושל כל שחקן לדעתי, לנסות ולהשתלב בקבוצה בחו"ל ולהגיע לרמות הגבוהות. בקיץ עשו לי שיחה כשנגמרה העונה ואמרו לי שמבחינת הצוות המקצועי אני אהיה אחד מהברגים המשמעותיים בחדר הלבשה ובקבוצה וזה ריגש אותי מאוד, אני רואה בכך פרגון גדול והזדמנות עבורי באמת להראות את עצמי יותר ולתרום את חלקי עונה נוספת במועדון ענק כמו הפועל, התחברתי מאוד לאנשים במועדון ולקהל כמובן, אני מקווה שנצליח לעמוד בשאיפות שלנו השנה".

"שום דבר לא מובן מאליו עבורי"

ב-2021 עבר יהב לשחק בשוודיה, בקבוצת נורשפינג. לאחר עונה אחת שב לישראל וחתם כאמור בהפועל, אך הוא כעת מספר בכנות על העונה הקשה שעבר, שנתנה לו פרספקטיבה אחרת על הקריירה: ״לגבי שוודיה, באותה תקופה ידעתי שאצא לחו״ל כי הייתי שחקן חופשי. זה דבר שרציתי מאוד, לשחק בחו״ל ולחוות כדורגל אירופאי ולצאת מאזור הנוחות שלי בחיים האישיים. הקבוצה מאוד רצתה אותי, אפילו לפני שנפתח חלון ההעברות הם דיברו איתי והראו עניין גדול. בדקתי את הליגה שם ועבדתי עם אנליסטים שעזרו לי לקחת את ההחלטה. הבנתי שזה צעד שמאוד יעזור לי כי אם אעשה עונה טובה אז אוכל להגיע למקומות גבוהים יותר, כי זו ליגה מאוד מסוקרת. אחרי שחתמתי שם הבנתי שהאימונים הם מאוד טובים, השתפרתי שם המון כשחקן. מתאמנים שם פעמיים ביום, מ-8:30 עד 16:00. יש המון תכני וידאו ואימונים טקטיים. המאמן שם היה קשה איתי, כי פתחתי במשחק אחד ולא הייתי כל כך טוב. הוא ספסל אותי למשך תקופה ארוכה ולא נתן לי עוד הזדמנויות. זו הייתה תקופה חשובה עבורי, למדתי המון על אף שישבתי על הספסל ומספר פעמים הייתי מחות לסגל. זה היה דבר הכרחי עבורי כדי לעשות קפיצת מדרגה, בעיקר בפן המנטלי. אני יודע שאקח את התקופה הזאת להמשך הקריירה. בכל פעם שאני עולה לשחק אני אומר תודה ומעריך כל רגע על המגרש - כי שנה שלמה ישבתי בצד ואני יודע מה זה לא לשחק. אני מבין את הערך שיש לדקות משחק וכמה שזה לא מובן מאליו".

"כמובן שגם בחיים האישיים היו לי המון עליות וירידות, עברתי לשם לבד והיה בהתחלה מאוד קשה. לחיות לבד, רחוק מהמשפחה והחברים. זה גם משהו שמאוד ביגר אותי ופיתח אותי כי פיתחתי יכולות להתחבר לאנשים אחרים ולהתמודד עם דברים. הייתה לי שם משפחה ישראלית שסוג של אימצה אותי, שהייתי איתה המון. טיילתי המון בטבע, שזה משהו שאני אוהב לעשות בלי קשר לכדורגל. יש שם המון טבע, הייתי הולך לאגמים עם חברים. בסוף, זו הייתה תקופה שאקח לכל הקריירה ולכל החיים, כי זה מאוד חישל וחיזק אותי. זה פתח לי את התיאבון ולחוות עוד ולהתחשל עוד, כי זה חשוב. עד היום אני שומר על קשר עם חברים ששיחקו איתי, יש כמה שמאוד רוצים לבוא לבקר בישראל כי הם אף פעם לא היו״.

"אני אוהב מאוד לטייל, לבלות עם החברה והחברים שלי", מספר יהב על עצמו, "חשוב לי להתנתק בימים החופשיים מחיי העיר ומעוצמות הכדורגל ואני נהנה לבלות עם המשפחה והחברים במושב שגדלתי בו. בזמן הפנוי אני עושה הרבה אימוני אקסטרה, אימוני כוח ואתלטיקה, אני מנסה לשפר את הפן הזה כמה שיותר. יש לי פסיכולוג שאני איתו כבר 5 שנים, זה עזר לי מאוד. הוא נתן לי המון כלים להתמודד עם סיטואציות וגם פה, יש הרבה לחץ שאנחנו מתמודדים איתו, זה חלק מאוד חשוב לטעמי לשחקנים, לעבוד עם מאמן מנטלי או פסיכולוג".

"המשחק הראשון הוא כמו משחק עונה"

השנה שעברה הייתה קשה מאוד לקבוצה וזה הורגש בכל הגזרות במועדון. כעת, רגע לפני משחק הפתיחה של הליגה, יהב מצביע על הנקודות החשובות מבחינתו: "הדבר הכי חשוב זו הפתיחה", אומר יהב בנחרצות לקראת תחילת הליגה, "פתיחת עונה לדעתי זה משהו שנותן את הטון לכל העונה. מבחינתי המשחק הראשון שלנו השבת הוא כמו הוא משחק עונה לכל דבר כי איך שנפתח את הליגה זה ייתן לנו דרייב ומומנטום להמשך, במיוחד שיש לנו אחרי זה משחק בית בבלומפילד שהקהל ירצה להגיע ולתמוך. ניצחון בסכנין ייתן לנו מומנטום ודרייב וביטחון, זה מאוד חשוב".

"כל מי שבמועדון מבין כמה חשובה העונה הזאת, להחזיר את הפועל לימים הגדולים ולמקומות שהמועדון ראוי להם. מגיע לקהל הענק הזה כדורגל שמח, שייהנו מהקבוצה ויראו הישגים. האחריות היא בעיקר עלינו השחקנים ואנחנו נעשה הכל כדי שזה יקרה", סיכם יהב.

5 קטנות:

 איזה שחקן היית לוקח איתך לאי בודד?

"אמיליוס זובאס"

מה דעתך על שיר השחקן שלך?

"מאד מחמיא ומרגש שעשו לכולם שירים, זה נותן הרבה כוח במגרש ואני חושב שהשיר שלי קליט וטוב. אהבתי מאוד"

הכינוי שלך בחדר ההלבשה?

"רגליים חזקות. זה התחיל עם אייבי שהתחיל לקרוא לי ככה ותפס אצל כולם. אני זורם"

משהו שאף אחד לא יודע עליך?

"אני אוהב מאוד לטייל ולנגן בגיטרה"

חתונה בקרוב?

"יש עוד זמן"