מחלקת הנוער

מחלקת הנוער פותחת עונה

מערכת האתר

21.8.23

לחדשות נוספות

קבוצת הנוער וקבוצת נערים א׳ יפתחו בשבת הקרובה את עונת המשחקים באופן רשמי.
לקראת יריית הפתיחה לעונה של הקבוצות הבכירות ושל המחלקה כולה, שוחחנו עם המנהל המקצועי של המחלקה אסף גרנשטיין, מאמן קבוצת הנוער אוהד קדוסי ומאמן נערים א' שימי אברהם על החידושים שנעשו, שלבי ההכנה לעונה, המטרות בתחומים השונים והציפיות מעצמם, מהשחקנים ומכלל הצוות.

 "שלב ההכנה לעונה במחלקת הנוער חשוב מאוד" סיפר המנהל המקצועי של המחלקה, אסף גרנשטיין. "זהו השלב שבו אנחנו בוחרים את אנשי הצוות, מעדכנים את תוכניות האימון המקצועיות ואת עקרונות המשחק של המחלקה, מגדילים את המעטפת המקצועית ומגייסים שחקנים חדשים למחלקה. קבוצת הבעלות חדשה ושיתוף הפעולה המצוין עם מנהל מחלקת הכדורגל, חן סול, גרמו לכך שהעונה תנאי המחלקה שופרו משמעותית:

בתחום הטכנולוגי - אנחנו עובדים עם 4 חברות שנותנות לנו מענה של צילום משחקים ואימונים בוידאו, ניתוח נתונים פיזיים מפורט ביותר לשחקנים אחרי כל אימון וכל משחק, קליפ ביצועים אישי לכל שחקן החל מילדים ב', ניתוח נתונים על-ידי וידאו ועוד.

בתחום הגופני - יש לנו השנה חמישה מאמני כושר שאחראים על הבניה הגופנית במחלקה, בונים יחד איתי את התכנון החודשי והשנתי בכל הקשור לבניית בסיס אתלטי לשחקנים, חלוקת עומסים, ביצוע מבדקים ועוד.

אימוני חוליות - פרויקט שהתחלנו בעונה שעברה שבו השחקנים עובדים לפי התפקידים שלהם על המגרש. הגנה, קישור והתקפה. המטרה היא שהשחקנים יעשו כמה שיותר פעולות שתואמות את התפקיד שלהם, לייצר להם הרגלים נכונים ולעבוד בעיקר על הפעולות הטכניות שלהם כדי לשפר אותם ברמה האישית.

חברת "Ekkono" - חברת ייעוץ ספרדית שתמכה באקדמיה של פ.ס.ז' ומועדונים רבים אחרים. אני נמצא בקשר שבועי עם מנהלי החברה, שעוזרים לנו לפתח את המחלקה בהתאם לעקרונות ולDNA- שלנו. אנחנו מאוד שמחים, ואני בטח כאיש הדרכה בהתאחדות לכדורגל, לקבל ידע חדשני ולעבוד עם חברה כזו שיכולה לעזור לנו להיפתח עוד מקצועית ולתת כלים נוספים לשחקני המחלקה".

"למחלקת הנוער שלנו יש שתי מטרות מרכזיות: מקצועית וחינוכית" שיתף גרנשטיין.

"ברמה המקצועית - הדבר הראשון הוא לקדם כמה שיותר שחקנים לקבוצה הבוגרת. אנחנו מאוד שמחים שבחמש השנים האחרונות הפועל ת"א הוא המועדון שקידם הכי הרבה שחקנים צעירים לקבוצה הבוגרת. גם מבחינה תחרותית חשוב לנו ליצור שחקנים שרוצים לנצח משחקים ולשאוף להישגיות, אבל הישגיות בלי שילוב שחקנים בבוגרים זה לא מספיק טוב עבורנו, ולכן אנחנו תמיד נשים במקום הראשון את הפיתוח האישי של השחקן והקידום לקבוצה הבוגרת, ולא את התוצאות במשחקי נוער, נערים וילדים.

ברמה החינוכית - אנחנו שואפים להקנות לשחקנים ערכים כמו: שיתוף פעולה, שאיפה למצוינות, הדדיות, עזרה לחלש, שוויון, אחריות, משמעת עצמית ועוד הרבה ערכים שהכדורגל יכול להקנות לשחקנים. אנחנו שמים דגש גדול מאוד במחלקה על הפעילויות הקהילתיות ועל השפה והיחס אנושי לשחקן, וברור לנו שלצוות המקצועי (מנהלים, מאמנים ואנשי צוות אחרים) יש השפעה גדולה על השחקנים גם בצד החינוכי.

גולת הכותרת של מחלקת הנוער היא קבוצת הנוער שלנו, הפועל תל אביב "ניסנוב", שתפתח את משחקי הליגה ביום שבת הקרוב (26.8, 18:45) כשתתארח אצל בני יהודה, למשחק שיתקיים במגרש ספורטק דרום.
מי שיאמן השנה את הקבוצה הוא אוהד קדוסי. חלוץ העבר, שבשנה שעברה אימן את קבוצת נערים א' של המועדון, יתחיל את עונתו השנייה כמאמן קבוצות נוער.

"תקופת ההכנה שלנו התחילה מחודש יולי, בסגל גדול יחסית" אמר אוהד. "הסגל כלל שחקנים משנתון 2005 שהיו כאן בשנה שעברה, שחלקם חזרו מהשאלות ממקומות אחרים. אליהם הצטרפו שחקני שנתון 2006 שעלו מנערים א'. בסופו של דבר גיבשנו את הסגל ואנחנו מגיעים מוכנים לעונה.

לגבי המטרות הקבוצתיות לעונה הקרובה, נחכה להשלמת הסגל ורק אז נדע לאן מועדות פנינו. בסופו של דבר, המטרה החשובה ביותר היא לעלות שחקנים לקבוצה הבוגרת ולגרום להם להשתלב שם. יש לי ציפיות גבוהות מהקבוצה כי אני יודע שיש כאן שחקנים טובים. אנחנו צריכים להיות קבוצה מאוזנת, ורק אח"כ נוכל לבוא לידי ביטוי מבחינת יכולות אישיות".

כשנשאל קדוסי על ההרגשה האישית שלו בהפועל ענה: "המועדון הזה מאוד משפחתי ונותן הרגשה מאוד חמה. האנשים כאן גורמים לכך שכיף להגיע למתחם, להעביר את האימון ולהישאר אחריו. זה מקום שיודע לפתח גם מאמנים, ויש לנו את כל הכלים להצליח. אני שמח מאוד להיות בהפועל".

גם קבוצת נערים א' שלנו תפתח את משחקי הליגה ביום שבת הקרוב (26.8, 9:00), כשתדרים לבאר שבע למשחק נגד הפועל המקומית.
מי שיאמן השנה את הקבוצה הוא שימי אברהם, שאימן בשנתיים האחרונות את קבוצת נערים ב' של המועדון.

"אנחנו חודש וחצי בתקופת הכנה" סיפר שימי. "במהלכה צירפנו 8 שחקנים חדשים שעקבנו אחריהם וראינו שמקצועית מתאימים לחיזוק סגל הקבוצה. בכל תקופת ההכנה עבדנו גם על חיבור השחקנים החדשים ולמדנו את העקרונות והדרך של המועדון - וגם חברתית לשחקנים. התמקדנו בתקופה זו בדבר העיקרי שאנחנו מקדישים למטרת המועדון שזה פיתוח השחקן, מבחינה גופנית, מנטאלית ומקצועית.

המטרות שלנו לעונה הן פיתוח השחקן וקידומו - במטרה שיהיה מוכן לצעדים הבאים (נוער ובוגרים). כמו כן, גם מבחינה תחרותית חשוב לנו גם שהשחקנים יעלו וירצו לנצח בכל משחק".

צילומים: מיכאל חי