ראיון

למקין: "נבוא למשחק נגד יפן במטרה לתת הכל ולעלות לשמינית הגמר"

מערכת האתר

26.5.23

לחדשות נוספות

בלם נבחרת הנוער, סתיו למקין, מסכם את שני המשחקים הראשונים של נבחרת הנוער במונדיאליטו – ומתכונן למשחק המכריע על העלייה לשמינית הגמר נגד יפן

נבחרת הנוער של ישראל נמצאת בעיצומו של קמפיין גביע העולם עד גיל 20 שנערך בארגנטינה. רגע לפני המשחק שינעל את שלב הבתים נגד יפן, בו ניצחון יעלה את הנבחרת לשלב שמינית הגמר, שוחחנו עם בלם הקבוצה ואחד השחקנים המובילים בנבחרת הלאומית, סתיו למקין.

כזכור, הבחורים בכחול לבן פתחו את המונדיאליטו עם הפסד דרמטי 2:1 במחזור הפתיחה לנבחרת קולומביה, ותיקו 1 עם סנגל במחזור השני. "שני המשחקים הראשונים הלכו פחות טוב ממה שציפינו", שיתף למקין. "להוציא נקודה אחת משש אפשריות זה לא משקף את היכולת שלנו. בכל זאת, זו פעם ראשונה שאנחנו משחקים נגד נבחרות מדרום אמריקה ומאפריקה, והתמודדנו איתן כמו שצריך – גם אם התוצאה לא הייתה מספקת".

אלו היו 180 דקות ראשונות לנבחרת ישראל אי-פעם בגביע העולם עד גיל 20. סתיו אמר על כך: "לפני המשחק היו פרפרים בבטן ותחושות מרגשות. את האמת שלפני כל משחק יש את זה, כי אתה עולה לעשות את מה שאתה אוהב מול הרבה אנשים, אבל האווירה הייתה שונה – הרגשנו שאנחנו במונדיאל ושאנחנו במדינת כדורגל כמו ארגנטינה״.

כשנשאל מה אפשר ללמוד משני משחקי הפתיחה אמר: "למדנו מהמשחקים האלו שהכדורגל שונה מאוד ביבשות אחרות מאירופה. הסגנון אחר והתרבות שונה – אבל אני חושב שגם היריבות שעולות מולנו מצפות למשחק קל כי הן לא מכירות את ישראל, ובכל זאת מקבלות נבחרת ברמה גבוהה".

מחר (שבת, 24:00, בלילה שבין שבת לראשון) הנבחרת תפגוש את יפן. על המשחק הקרוב אמר סתיו: "אנחנו באים למשחק האחרון בידיעה שככל הנראה ניצחון יבטיח לנו עלייה – ואנחנו ניתן הכל בכדי להשיג את המטרה. נתכונן כמו שצריך, מבחינת התאוששות אנחנו מנסים לישון כמה שיותר טוב, לאכול כמה שיותר טוב, עושים טיפולים, אימוני שחרור, והרבה הכנות טקטיות בווידיאו בכדי להגיע מוכנים ולנצח את המשחק. אנחנו לא מפחדים מאף נבחרת ואנחנו יודעים שזה תלוי אך ורק בנו".

למקין משתף פעולה בנבחרת עם חמישה שחקני הפועל – במה שמיצב את המועדון בראש טבלת הנציגים בנבחרת. "עבורי, לשחק ביחד עם הרבה מאוד שחקנים מהקבוצה נותן ביטחון, כי אני מכיר אותם הכי טוב, מחובר אליהם ומתואם איתם במאה אחוז. אני חושב שבשביל מועדון ענק כמו הפועל, ששולח את המספר הרב ביותר של שחקנים לטורניר כזה, זה מראה על דרך חיובית שהמועדון הולך בה. גם אם הדבר לא קרה השנה כמו שציפינו, אני חושב שאולי למועדון יש עתיד טוב – בו הוא יוכל לחזור לימיו הגדולים".

צילומים: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל