ראיון

"הפועל מטביעה חותם על כדורגל הנשים בארץ"

מערכת האתר

11.5.23

לחדשות נוספות

קפטנית קבוצת הנשים, אשרת עיני, מסכמת עונה בראיון לאתר הרשמי: סוד הקסם של חדר ההלבשה, התקדמות מחלקת הנשים של המועדון והלב הפועם של הקבוצה – הקהל

בקיץ האחרון, אשרת עיני סגרה מעגל ושבה הביתה, למועדון נעוריה, אחרי 20 שנות קריירה מפוארות בפסגת כדורגל הנשים. אשרת, שבמהלך העונה קיבלה את סרט הקפטנית, הובילה את הכוח הנשי באדום כשהיא הציגה יכולת נהדרת על כר הדשא – ובמהרה מיצבה את עצמה כאחת השחקניות הבולטות בחדר הלבשה. מנהיגה אמיתית, כמו שכתוב בספרים.

"מבחינה רגשית ומקצועית העונה הזו הייתה רכבת הרים" פתחה אשרת את דבריה, כשסיכמה עונה שהסתיימה אחרי קרב מותח על העלייה לליגת העל – בו הפועל נשארה בליגה השנייה. "מצד אחד, היו הצלחות והרבה רגעים של גאווה. מצד שני, גם כמה רגעים והפסדים לא נעימים. אני חושבת שזו הייתה שנת למידה וצמיחה של המועדון והקבוצה בפן המקצועי".

קשה היה לפספס את הדינמיקה הנהדרת ששררה בחדר ההלבשה של הקבוצה. "באופן חד משמעי – זה חדר ההלבשה הכי טוב ובריא שהייתי בו ב-24 שנות קריירה" חיזקה עיני. "מה סוד הקסם שלנו? כמו שטונה אמר – הכל זה בצוות. צוות מקצועי, ניהולי, רפואי – יחד עם חבורה של שחקניות שבאות במטרה טהורה לעשות טוב. שמנו לעצמנו למטרה להיות הקבוצה שהכי מייצגת את ערכי המועדון והכי מתגאה בה. מה יותר הפועל מאשר הקולקטיב? מאשר האמונה וההערכה לסמל והנאמנות לדגל בכל מחיר? ההכלה והשיתוף של כולנו, בטוב וברע – בכל רגע בעונה הזו. אנחנו גאות להיות הפועל וזה מה שמוביל אותנו בכל רגע – על המגרש ומחוצה לו".

כמו בכל עונה שמסתיימת, אי-אפשר שלא להתייחס לזו שתגיע ממש בקרוב. "לדעתי, הקבוצה צריכה לעשות את השינוי באופן מקצועי ומנטלי, ולהבין שמעבר להרבה דברים שהשגנו מחוץ לכר הדשא – יש לנו מטרה אחת גדולה והיא להביא את הפועל תל אביב לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי. מקום שלישי בליגה הלאומית לא יפה לנו, די, מיצינו".

"מאז שהוקמה מחדש קבוצת הנשים והתפתחה למחלקת הנשים בהפועל תל אביב, יש גרף עלייה ולימוד מאוד חד. בכל שנה נפתחות עוד ועוד קבוצות גיל, ככה שכל ילדה שרוצה לשחק במדי הפועל תוכל לעשות זאת מהעונה הבאה – מהקטנות ביותר ועד הזקנות, כמוני. אנחנו מטביעות את חותמנו בנוף הכדורגל הישראלי, אבל החוכמה היא לא רק לגדול מבחינה מספרית – אלא גם להתוות דרך שתואמת את הערכים של המועדון והקהילה בתוכה אנחנו פועלות. זו הצמיחה האמיתית של מחלקת הנשים של הפועל תל אביב – אלופות, גם מחוץ למגרש".

לסיום, עיני התייחסה לגב האיתן שעמד מאחורי הקבוצה – הלב הפועם שלה, האוהדים. אלה שליוו ודחפו אותה, בכל מקום ובכל מגרש, בטוב וברע. "הקהל הוא הכל. אני משחקת בליגות בישראל כמעט רבע מאה, ובחיים לא חוויתי כזה דבר. בכל מקום בארץ, בכל מזג אוויר, בכל תוצאה – התוף על הברזל מוכן. התמיכה של הקהל שווה לנו הכל, נותנת לנו את הכוח להמשיך ומגדילה את ההבנה שאנחנו מייצגות הרבה יותר מקבוצת כדורגל. אין מילים להודות לכל האוהדות והאוהדים שלנו".

צילומים: מיכאל חי וטל צבר