ראיון

גנאים: "רציתי מאוד להגיע להפועל, מאמין בשחקנים ובצוות"

מערכת האתר

14.2.24

לחדשות נוספות

איהאב גנאים בראיון ראשון מאז שהצטרף למועדון, מדבר על השיקולים בחזרה לארץ והחתימה בהפועל, ההשתלבות שלו והחיבור עם אבוקסיס וגם: ההכנות למשחק מול ריינה בשבת ולהמשך המאבקים על הפלייאוף. הראיון המלא לפניכם

לפני פחות מחודש הצטרף להפועל איהאב גנאים, קשר אחורי בן 27 ששיחק לאורך רוב הקריירה בבני סכנין. בקיץ האחרון עזב אותה לטובת אקטובה הקזחית, עד שלפני חודש שב לשחק בליגת העל וחתם לשנה וחצי בשורות המועדון.

"בהתחלה, המחשבה לחזור לארץ לא הייתה בכלל על הפרק", שיתף גנאים על החזרה לישראל והחתימה בהפועל. "כשהתחלתי לקבל הצעות עם פתיחת חלון ההעברות התחלתי לשקול אותן, היו לי שש הצעות ששקלתי – אבל אז הגיעה ההצעה מהפועל. אמרתי לסוכן שלי שאני לא רוצה לשקול שום הצעה – ואני רוצה שנסגור בהפועל. זה מועדון גדול שתמיד רציתי להיות בו".

מאז שחתם, גנאים רשם הופעות בכל חמשת המשחקים ששוחקו מאז, כשבמצטבר שיחק את מרבית הדקות. "כולם במועדון קיבלו אותי בצורה מדהימה, בלי יוצא מהכלל. את האמת שכמעט ולא הרגשתי שהחלפתי קבוצה, ישר התאקלמתי עם יתר השחקנים שנתנו לי להרגיש שאני כבר הרבה זמן פה" סיפר איהאב. "באתי מחופשה של חודשיים שבהם לא שיחקתי אלא רק התאמנתי. הייתי רעב מאוד לשחק, ואני חושב שהצוות ראה את זה באימונים. למרות שלא שיחקתי הרבה זמן, לא יכולתי לוותר על אף דקה, אני תמיד רוצה להיות על המגרש – ולכן ההשתלבות שלי מבחינה מקצועית הייתה מהירה ואני שמח מאוד על כך".

לפני שבוע מונה לתפקיד המאמן יוסי אבוקסיס, שהדריך את גנאים בעונת 2016/17 בבני סכנין: "אני לא צריך להגיד יותר מדי על יוסי, כולם רואים את ההצלחות שלו מאז שהתחיל לאמן בסכנין. שמחתי שהוא הגיע כי אני חושב שהוא המאמן שיכול לשדרג אותי, במיוחד שהוא שיחק בעברו גם כקשר. יוסי הוא מאמן ואישיות שכל יום אתה לומד ממנו משהו חדש, ובזכות זה כל השחקנים רצו שיגיע ושמחו מאוד שהצטרף".

בשבת הקרובה הפועל תארח את מכבי בני ריינה למשחק חשוב במאבק על הפלייאוף העליון, לאחר ההפסד לחדרה שעצר מומנטום חיובי מהניצחון על אשדוד. "הייתה אכזבה גדולה אחרי המשחק האחרון אבל זה נותן לנו דחיפה גדולה לקראת המשחק הבא. אנחנו מתכוננים טוב כל השבוע כדי להגיע בשיא המוכנות לריינה, שזה יהיה משחק חשוב עבורנו. אנחנו בטח לא נוכל לקחת שלוש נקודות בלי התמיכה של הקהל, תמיד אני אומר שהקהל הוא השחקן ה-12 – אבל בהפועל הוא השחקן מספר אחד והוא משמעותי לנו מאוד".

בהתייחס לסגל השחקנים שיש לקבוצה והקרבות על הכרטיס לפלייאוף אמר: "אני חושב שיש לנו סגל מצוין שיכול לנצח כל קבוצה. יש לנו תחרות על כל עמדה וזה מוסיף בצורה ניכרת. אני חושב ומאמין שעם הסגל הזה, יחד עם יוסי והצוות – נוכל להגיע לפלייאוף העליון".

יש עניין

למה בחרת לשחק עם הספרה 66?
"לאורך כל הקריירה שיחקתי עם המספר 6. נולדתי ביוני ואני משחק בעמדה מספר 6, מה שמוסיף לחיבור שלי אליו. כשהגעתי, ראיתי שהמספר הזה תפוס – לא רציתי לוותר עליו אז הוספתי לו עוד 6".

מה אתה חושב על שיר השחקן שלך?
"עוברת בי צמרמורת בכל פעם שאני שומע את שיר השחקן שלי מהיציעים. מקווה שאוכיח את עצמי וימשיכו לשיר לי אותו, כי זה באמת נורא מרגש".

במשפט אחד: מה דעתך הקהל של הפועל?
"הקהל הכי נאמן והכי טוב בארץ בפער".

מה אתה אוהב לעשות בזמנך הפנוי?
"לראות משחקי כדורגל ולהיות עם המשפחה והחברים".

משהו שאנשים לא יודעים עליך?
"אני לוקח קשה את הכדורגל, לא רק כתחביב או מקצוע. למשל, אני שונא להפסיד, ואם זה קורה אני לא יוצא מהבית, מצב הרוח שלי משתנה עד כדי כך שאני מסוגל לריב עם האנשים הקרובים אליי".