ראיון

בנימין: "היה טורניר מרגש ומאתגר. מצפה העונה להיות חלק משמעותי בהפועל"

מערכת האתר

16.6.2023

לחדשות נוספות

קשר נבחרת הנוער עד גיל 20, רן בנימין, שהיה חלק מההישג הגדול במונדיאליטו, בראיון לאתר הרשמי לאחר סיום הקמפיין: ההיסטוריה שנעשתה, האתגרים וההתמודדויות במהלך הטורניר, היחודיות שבנבחרת – ומבט קדימה לעתיד הקרוב בהפועל.

נבחרת הנוער של ישראל רשמה הישג יוצא מגדר הרגיל, כשסיימה במקום השלישי באליפות העולם שנערכה בארגנטינה – בה השתתפה בפעם הראשונה בתולדותיה. חמישה שחקנים תוצרת מחלקת הנוער של הפועל תל אביב לקחו חלק באליפות, ולאחר שחזרו הביתה מחודש מרגש בארגנטינה, אחד מהם, רן בנימין, התפנה לשוחח איתנו ולסכם את הקמפיין הנהדר.

רן בנימין, קשר אמצע בן 19 ו-4 חודשים, הגיע למחלקת הנוער של המועדון בגיל 17. את מרבית העונה החולפת העביר בקבוצת הנוער, במדיה רשם 21 הופעות בכל המסגרות, כבש שבעה עשרים – וערך 13 הופעות בקבוצה הבוגרת.

"היה קמפיין מרגש עבור כל מי שלקח חלק בנבחרת הזאת, שהסתיים בצורה מתוקה מאוד" פתח בנימין. "טורניר היסטורי לנבחרת שלנו, שמחתי מאוד להיות חלק מהנבחרת האדירה ומהמסע המטורף הזה - ואני מקווה ומאמין שזאת לא תהיה הפעם האחרונה שהנבחרת שלנו על המפה".

"מבחינה מקצועית הטורניר הזה היה אתגר גדול מבחינתי, למדתי הרבה והבנתי דברים על עצמי. בחיים לא הייתי למשך זמן גדול כל כך מחוץ לבית, דבר שהיה לא פשוט בכלל - להיות רחוק מכל החברים והמשפחה. אבא שלי היחיד שטס איתי לארגנטינה ויכולנו להתראות מדי פעם. התחלתי את הטורניר בצורה פחות טובה מבחינתי עם שני משחקים בינוניים וכרטיס אדום תוך דקות בודדות במשחק השלישי, אבל ידעתי שכל עוד הנבחרת תמשיך בטורניר ותעלה לשלבים הבאים יש לי עוד המון לתרום – וכך היה".

"בסופו של דבר הצגתי דקות טובות במשחקים ששותפתי בהם לאחר מכן שכללו שער, בישול, סחיטת פנדל ועוד לא מעט פעולות טובות. צוות המאמנים היה שם בכל לרגע בשביל לדאוג שלא אפול אחרי המקרה שהיה. אני שמח שקיבלתי את ההזדמנויות לאחר מכן ושהצלחתי להרים את עצמי ולהראות מה שאני באמת יודע".

נבחרת הנוער מודל 2023 נכנסה ללב של מדינה שלמה. "הנבחרת הזאת היא באמת נבחרת לא רגילה" חיזק רן. "את היורו הקודם לא הצלחתי לחוות, אבל אני יותר משמח להיות חלק בהישג שעשינו השנה במונדיאליטו. אני חושב שהקסם העיקרי שלנו הוא האחדות, באמת אין שוני בין שחקן לשחקן וכולם תמיד חיוביים ומפרגנים. לאורך חודש שלם היינו אחד עם השני, למדנו להכיר טוב יותר במגרש ומחוצה לו, באמת הרגשנו כמו משפחה".

"הרבה קרדיט על כך מגיע למאמן אופיר חיים שדואג תמיד לאווירה טובה, כיפית ומצחיקה. אני לא זוכר אסיפה שלא מצאתי את עצמי צוחק בה, אפילו באסיפות הרציניות ביותר. מה שיותר יפה הוא שגם עם הצחוקים הוא מצליח להעביר לנו את המסרים והעקרונות שהוא מאמין בהם, גם אם זה לפני משחק חשוב ויש טיפה לחץ אז הצחוק והפאן נותן להרגיש יותר בנוח".

כאמור, להפועל חמישה נציגים בנבחרת שלקחו חלק משמעותי בהישג ההיסטורי. על כך אמר רן: "ידוע שיש להפועל מחלקת נוער מצוינת, ועצם זה שכל כך הרבה שחקנים באו מהקבוצה הזאת מראה שיש למועדון עתיד מזהיר. אני אישית הרגשתי שזה הכל עלינו, העברנו לא מעט זמן ביחד, אבל זה לא בא על חשבון שאר הנבחרת - למרות שהרבה יחשבו שבגלל שבאים מאותה הקבוצה כל כך הרבה שחקנים אז לא יהיו אינטראקציות עם שאר השחקנים אבל זה לא נכון. חלק מהחברים הכי טובים שלי בנבחרת הזאת היו אפילו שחקני מכבי ת"א, ברגע שלובשים את המדים של הנבחרת כולם שווים וכבר לא מסתכלים על מי בא מאיפה, כולנו משפחה אחת".

בעונה הקרובה בנימין צפוי לעלות לסגל הקבוצה הבוגרת. "כרגע אני נח מעט אחרי כל העונה העמוסה שהייתה, אבל זה לא יכול להיות ארוך מדי כי בקרוב מאוד כבר מתחילים את ההכנות לעונה הבאה. אני מאמין שהקבוצה תהיה מצוינת, הפועל תל אביב הוא מועדון ענק וצריך לחזור לימים הטובים שלו, אני מאמין שיש את כל האמצעים המתאימים לכך: מקהל מטורף שכל משחק דוחף אותנו, עד לסגל שמורכב משחקנים יותר מנוסים שאיתם משתלבים גם השחקנים הצעירים שהזכרנו. הציפיות שלי מבחינה אישית הן להיות חלק משמעותי החל מהעונה הקרובה, לשחק דקות משמעותיות ולהראות את היכולות שלי".

תמונות: FIFA