ראיון

אלטמן: ״יודעים מה גודל האחריות המוטלת עלינו״

מערכת האתר

1.12.23

לחדשות נוספות

עם החזרה למשחקים במציאות שונה לחלוטין מזו שהכרנו, עמרי אלטמן שיתף מתי הבין שבשלה העת לחזור ולשחק, דיבר על הכוח שמפגינה קהילת הפועל תל אביב לאורך הלחימה, הלוויות העצובות של אוהדינו וליווי המשפחות השכולות, התמיכה מחבריו הזרים לקבוצה והמשמעות הגדולה שנמצאת ברגליהם בימים קשים אלו. הראיון המלא לפניכם


הפועל תארח מחר (שבת, 15:00) את הפועל חיפה, למשחק הראשון מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל". בימים קשים, כואבים ועצובים שכולנו עוברים – הפועל שוב תעלה אל המגרש, ותנסה לספק רגעים קטנים של נחת ושמחה.

עמרי אלטמן, מהשחקנים המובילים בקבוצה, שיתף בראיון גלוי ופתוח על התחושות לקראת התמודדות שונה מהרגיל, בסיטואציה שטרם הכרנו.

על חזרת הליגה בזמן המלחמה: "התחושות די מעורבות עם חזרת הכדורגל. בהתחלה כשהודיעו לנו שחוזרים זה לא היה כזה פשוט, אבל אני חושב שהטריגר שסימן לנו שאנחנו צריכים לחזור והוא דבר מאוד חשוב – היה המפגש עם המשפחות השכולות בטקס ההוקרה וההנצחה שהפועל תל אביב ארגנה, שהיה עוצמתי ומרגש. הבנו מה ניצחון אחד בודד יכול לעשות למשפחה שכולה, מה גול יכול לעשות להם, על כמה שדברים כאלו מאחדים ומחברים אותם. זה המעט שאנחנו יכולים לעשות. אני באמת מקווה שנביא גאווה לכל המשפחות שאיבדו את היקרים להן".

"שמעתי המון סיפורים מרגשים", אמר עמרי, ״בטקס היה לנו יותר זמן לדבר ולשאול שאלות את האנשים שעברו את הדברים הכי קשים שאפשר לדמיין. הייתי בכמה לוויות, כל אחת מהן גרמה לי להבין את משמעות החיים ואני מרגיש שאני חלק מכל משפחה כזו. בכל פעם שהמשפחה סיפרה את הסיפור בזמן הלוויה הרגשתי שאני ממש מכיר את הבן אדם, גם מבלי להכיר אותו – כי הוא אדום, אחד משלנו".

במהלך התקופה, המועדון והאוהדים גילו מעורבות גדולה בתמיכה במשפחות השכולות, בתושבים שפונו מבתיהם ובאלו שנפגעו פיזית ונפשית מהמצב. "כשחקן ששיחק המון שנים בקבוצה הבוגרת של הפועל, לא תיארתי לעצמי עד כמה עוצמתית הקהילה הזו שנקראת הפועל תל אביב", שיתף אלטמן בגלוי. "אני חושב שכולנו, מהכי צעיר עד הכי בוגר, קיבלנו טעימה מה זה הפועל תל אביב, מה זו הקהילה הזו, מי אלה האוהדים האלה, מה זה המועדון הזה. איזה עוצמות, איזו גדולה, מה זה יכול לעשות לאנשים. אני מאוד שמח שכולם נרתמו ועזרו, מהשחקנים, ההנהלה וכל הצוות – שנתנו מעצמם ועדיין ממשיכים לתת. מחמם את הלב לראות זאת".

"אני רוצה לתת מילה טובה לזרים שלנו, שעמדו בפרונט, הביעו את דעתם ותמכו בנו", ביקש לציין. "היינו בקשר איתם גם כשהם לא היו כאן, תמיד עניין אותם ואני שמח שהם בצד שלנו, למרות שלא מחובתם להביע עמדה. כולם היו שם, אמיליו שענד את הסרט השחור במשחק נבחרתו כשהוא לא היה חייב לעשות זאת, חוסה ובראיין בהסברה ברשתות החברתיות וחוסה בפרט בראיונות לתקשורת הספרדית, מאוויס שהוא ישראלי לכל דבר מבחינתי אבל גם עזר בהסברה אין סופית וביקורים שונים".

כשנשאל האם היה בקשר עם בעלי המועדון אמר אלטמן: "הייתי בקשר רציף עם דייויד מינצברג לאורך התקופה, גם כשהפסקנו להתאמן וגם כשחזרנו לאימונים. הוא תמיד היה שם בשבילנו, תמיד תמך, עזר, דיבר ונכח – גם אם הוא לא באמת היה פה פיזית, תמיד הרגשנו אותו. אני גם העברתי את המסרים שלו הלאה לשחקנים. היה מאוד חשוב לדעת שהוא מאחורינו ואיתנו. ברגע שהיה את העניין של לבוא לקראת המועדון בנושא המשכורות לפי הדרך שהם ביקשו, לא היה פה ספק בכלל, כולם נרתמו ועזרו מבלי להניד עפעף ולקרוא את האותיות הקטנות. הכל היה בטוב, יש ביננו לבין הבעלים קשר טוב וזה דבר שמחבר את כולנו".

על התחושות במועדון בימים אלה: "בהתחלה התחושות היו קשות מאוד, לא היה פשוט לחזור. לא היה ראש לזה, במיוחד כשלא ידענו מתי הליגה תשוב, אם בכלל. היה קשה להרים את עצמך ואת הקבוצה. ככל שהזמן עבר הבנו שאין ברירה ושהכדורגל יחזור מתישהו – והנה זה חוזר. אנחנו מוכנים, דרוכים ויודעים מה מוטל עלינו וכמה אושר זה יכול להסב לאנשים. כל כולנו נהיה שם וניתן את הכל, נילחם בשביל האוהדים. התחלנו את העונה לא רע בכלל, הצגנו כדורגל טוב במיוחד במשחק האחרון בטדי. מקווה שנמשיך בדיוק משם".

לקראת המשחק בשבת: "אין לי ספק שהמשחק מול הפועל חיפה יהיה שונה מכל המשחקים שיבואו לאחר מכן. אף אחד לא יודע למה לצפות כאשר יש משחק ללא קהל ועוד עם המצב שבחוץ. כדורגל הוא אושר כלשהו, ובזמן כזה לעשות זאת זו פריבילגיה. לפעמים זה מרגיש כאילו לא צופים בכלום חוץ מחדשות, אבל אני בטוח שכשהכדורגל יחזור, ניתן בריחה קצרה של שעה וחצי לאנשים שיראו אותנו בטלוויזיה, בתקווה שיחזרו במהרה להיות איתנו ולתמוך בנו בתוך האצטדיונים. בטוחים שנעשה אותם גאים".