ראיון

או'זבולט: "רוצים להחזיר לאוהדים את הרגשת הניצחון בדרבי"

מערכת האתר

23.9.23

לחדשות נוספות

אלן אוז'בולט בראיון לאתר הרשמי לקראת הקרב העירוני ביום שלישי ("יודעים מה זה עבור המועדון"). החלוץ סיפר על תחילת הקריירה שלו ככדורגלן, הקשיים שעבר בדרך, השוני מהעונה שעברה, החזרה שלו מהפציעה בתקופת ההכנה, ההכנות למשחק הקרוב ומה הוא הכי אוהב בישראל?

החלוץ הסלובני אלן אוז'בולט (27) הצטרף להפועל בשנה שעברה אחרי עונה מוצלחת במדי הפועל חיפה. אשתקד כבש במדים האדומים 13 שערים ב-35 הופעות בכל המסגרות – והעונה ממשיך להוביל את התקפת הקבוצה.

"גדלתי בכפר מאוד קטן בסלובניה, שאפילו אלף איש לא גרים שם" מספר אלן על ילדותו ונעוריו. "גם מסביב לכפר הזה יש רק כפרים, אתה צריך לנסוע 30-40 דקות עד לעיר הראשונה. אנשים שם נמצאים 20-30 שנה מאחורי העולם המודרני, אם אני משווה אותם לאנשים בתל אביב. אבל עבורי, זה המקום הכי יפה. החיים שם מאוד נחמדים, אנשים פשוטים וקלילים, בלי יותר מדי טכנולוגיה. נולדתי בכפר הזה והתחלתי לשחק שם כדורגל. כשהתחלתי להראות ניצוצות, הלכתי לקולג' בלובליאנה, בירת סלובניה. משם המועדון דומז'אלה לקח אותי – והסיפור שלי בתחום הכדורגל התחיל. הייתי שם שש שנים, ולאחר מכן עברתי לדורטמונד, הארטברג, לוקומוטיב פלובדיב וסלובן ברטיסלאבה. היציאה לעיר גדולה כמו דורטמונד מכפר קטן לא הייתה קלה עבורי, לא ידעתי מה לעשות. הייתי צעיר מדי. מאז התקופה בבולגריה ואחרי סלובן ברטיסלאבה התחלתי להשתפר".

אוז'בולט סיפר לנו על השינוי במועדון מהעונה הקודמת: "השינוי בתנאים של כל הקבוצה הוא גדול מאוד. עם זאת, חשוב לי לתת כבוד לאנשים שהיו כאן לפני. לגבי התנאים, לא עשינו צעד אחד, אלא שני צעדים קדימה מהבחינה הזו. יש הרבה אנשים במועדון, לכל אחד יש את התפקיד שלו וכל דבר שאתה צריך – אתה יודע למי לפנות, והוא מיד עוזר לך. יש לנו תנאים נהדרים וצוות מאמנים טוב. אני חושב שזה חשוב שיש קשר מעולה בין הקבוצה לאוהדים – כי רק אם כולנו נהיה ביחד נוכל להצליח".

אלן נעדר ממרבית תקופת ההכנה של הקבוצה בשל פציעה שהשביתה אותו מפתיחת האימונים. הוא חזר למגרשים במשחק ההכנה אחרון שנעל את גביע הטוטו, ונכנס לעיניינים בהדרגה. "היה לי מאוד קשה כשהייתי פצוע" שיתף. "זה היה מלחיץ עבורי, כי אני יודע שאיך שאתה נראה בקדם העונה כך גם תיראה במהלכה. הייתה לי פציעה שאף אחד לא ידע מהי. הלכתי לרופאים הטובים ביותר, לצד אנשי הצוות הרפואי הנהדרים שיש לנו במועדון שטיפלו בי במסירות רבה. אף אחד לא ידע להסביר מה היה לי. בדרך כלל כשאתה נפצע הרופא אומר לך מה יש לך ומה אתה צריך לעשות כדי לחזור, אבל כאן זה לא היה. עכשיו אני מתאמן כבר למעלה מחודש ומרגיש הרבה יותר בטוח באימונים האחרונים. אני צריך לשפר את המגע הראשון והחדות שלי, אבל אני חושב שאני חוזר ב-100%".

על פתיחת העונה של הקבוצה אמר החלוץ: "לדעתי פתחנו טוב את העונה, זה תמיד יכול להיות טוב יותר. אני לא רוצה להיזכר בשנה שעברה, אבל אתה זוכר מה היה אשתקד? יש לנו משחקי פתיחה קשים, בנתיים ניצחנו בבית ועשינו פעמיים תיקו בחוץ. אנחנו צריכים לנצח כל משחק בית בבלומפילד. אתה יכול להביא את מסי ולבנדובסקי, אבל בלי האוהדים – אף אחד לא ירצה להגיע. זה לא אותו הדבר בלעדיהם, הם משוגעים – בעיניי, הכי טובים. הם נותנים לנו דחיפה גדולה כדי שנוכל להצליח איתם".

ביום שלישי הקרוב הפועל תפגוש את היריבה העירונית לדרבי התל אביבי היוקרתי. לקראת המשחק אמר אוז'בולט: "שיחקתי שני דרבים עד עכשיו, ובדרבי השני היינו יותר טובים לדעתי. האוהדים הם כמו האמא של המועדון, השחקנים משחקים כאן שנה, שנתיים, שלוש ואולי גם חמש שנים – אבל האוהדים כאן לכל החיים. את המשחק הזה אתה רוצה לנצח עבורם – ואנחנו יודעים מה זה בשבילם. זה לא משנה איך אנחנו, השחקנים, מרגישים פיזית לפני המשחק, ברגע שאנחנו עולים לחימום – שוכחים את זה. רוצה להחזיר להם את הרגשת הניצחון בדרבי".

זווית אחרת

זו השנה השלישית שלך בארץ. מה אתה אוהב בישראל?
"הדבר שאני הכי אוהב בישראל, ש-90% מהזמן יש קיץ. מבחינתי, גם בנובמבר זה קיץ. בסלובניה לפעמים הטמפרטורות מגיעות למינוס 5. אני נהנה מכך, כי אני יכול להיות בחוץ עם המשפחה שלי. ברוב הזמן שלי אני מבלה עם אשתי והבן שלי, יש כאן הרבה דברים לעשות ולראות. לרוב אנחנו בחוץ, על חוף הים".

מה אתה חושב על שירי השחקנים של האוהדים?
"שירי השחקנים מדהימים. הם נותנים לנו דחיפה נוספת, ונחמד שלכל שחקן יש שיר משלו ללא הבדל בין כולם".

איזה שחקן היית לוקח לאי בודד?
"הייתי לוקח איתי לאי בודד את אל ים קנצפולסקי. הוא אמר לי שהוא יודע לגלוש, אז אולי הוא היה מצליח להציל אותי משם".

מי הכי מצחיק בחדר ההלבשה?
"ללא ספק, מאוויס צ'יבוטה. הוא מאוד מצחיק, לא משנה איפה אתה נמצא אתה שומע אותו. הוא כל הזמן מדבר והוא חיובי מאוד. לא יודע איך עוד לתאר אותו, צריך להכיר אותו כדי להבין".